Sustin “egea TIMISOARA”

Faceți căutări pe acest blog

Postări populare

marți, 11 ianuarie 2011

China proiect de lectie

Şcoala Generală Nr. 19, Timişoara
Profesor:
Disciplina: Geografia Romaniei
Clasa a VII-a



PROIECT DE LECŢIE
Data: 10.XII.2010
Subiectul lecţiei: China
Tipul lecţiei: mixtă



Unitatea de învaţare: China
Scopul lecţiei : Dobândirea de noi cunoştinţe
Loc de desfăşurare: Sala de clasă
Timp: 50 minute
Strategia didactică: inductivă, dirijată, frontală.

I. Competenţe generale:
-
II. Competenţe specifice:
La sfârşitul activităţii didactice, elevii vor fi capabili :
      -    să localizeze China pe harta lumii
      -    să identifice limitele geografice alea Chinei
 -     să localizeze unitătile majore de relief
 -    să identifice pricipale fluvii de pe teritoriul țării
 -    să enumere principalele orașe

III. Resurse didactice :
  1. Resurse procedurale : conversaţia euristică, comparaţia, expunerea, demonstraţia, exemplificarea, lucru cu harta, manualul.
  2. Resurse materiale : harta fizică a României, manualul.












Timp

Evenimentele instruirii

Activitatea profesorului

Activitatea elevului

Strategii didactice

Evaluare

3’

Organizarea clasei

Se verifică prezenţa mijloacelor de învăţământ necesare lecţiei şi se notează absenţii.

Răspund cerinţelor profesorului

Observarea

Atenţionare

Aprecieri

15’

Verificarea cunostiintelor anterioare

Se face prin intrebari frontale adresate clasei de elevi.

Unde este asezată Japonia?

Din câte insule este formată Japonia?

Scot un elev la hartă pentru a preciza mai bine limitele si insulele ce intră în componenta arhipelagului.

Ce puteti să-mi spuneti despre clima din Japonia?

Dar despre vegetatie?

Care sunt principalele religii din arhipelag?

Care este capitala statului si enumerat-mi  câteva orase.

Raspund la solicitare.

Japonia este asezată în estul Asiei.

Japonia este formată din patru insule: Hokkaido, Honshu, Shikoku, Kyushu.





Răspund solicitărilor.



Şintoistă, budistă


Capitala este Tokyo iar alte orase importante sunt Yokohama, Kawasaki.

Conversaţia



Conversaţia.



Conversaţia
Exerciţiu geografic




Conversaţia.






Exerciţiu geografic.




Conversaţia.

Analiza răspunsurilor.


Stimularea elevilor.


Evaluarea rezultatelor învăţării.







Observarea comportamentului elevilor



Stimularea interesului elevilor pentru cunoaştere.

2’

Aprecieri cu privire la desfăşurarea activităţii

Se fac aprecieri asupra modului de cooperare, eventual se notează elevii ce au răspuns.Se solicită aprecierile elevilor legate de modalitatea de desfăşurare a activităţii.

Apreciază modul în care au răspuns şi în care s-a realizat verificarea cunoştiinţelor.

Conversaţia

Observarea comportamentului elevilor.

2’

Pregatirea aperceptivă

Dragi elevi, astăzi mi-am propus să aflăm împreună câteva aspecte legate de o noua tară. Se prezinta imaginile sugestive de pe Power Point.
În imaginile respective apar fotografi alea Marelui Zid Chinezesc, ale unui urs Panda, copii chezi, ei reprezentând rasa galbenă. Se solicită elevii pentru a da descoperii despre ce tară este vorba.


Elevii răspund: Marele Zid Chinezesc, ursul Panda, copii chinezi.



Conversaţia euristică

Provoacă participarea tuturor elevilor.


Analiza răspunsurilor.

25’

Dirijarea invaţării


Se anunţă titlul noii lecţii.

Rog elevii să-şi deschidă manualele şi atlasele.






Privind harta fizică  a lumii unde este asezată China?
Care sunt limitele acestei tări?


Se arată pe harta fizică a lumii.














 Relieful este format din munti înalti.
Solicit un elev să dicteze munti de pe harta din manual.
Himalaya (8872 m)- Vârful Everest, Karakorum , Kunlun, Tian Şan, Atlas, Marele Hingan.
Se arată la harta fizico-geografică a lumii.

Podisuri:
Tibet, Gobi, Podisul de loess care s-a format datorită acumulării de loess pe mai multe suprafete.

Ce este loessul?






Câmpiile ce intră în componenta Chine sunt: Câmpia Chine de Est, Câmpia Manciuriei.

Clima
Tipurile de climă ce se găseste în această regiune sunt: continental aridă sau desertică aceasta se localizază în Desertul Gobi, ea apare datorită distantei mari de Ocean, --pentru că muntii blochează circulatia maselor de aer
- pentru că se situează dealungul paralelei de 40 (V)
Un climat subtropical umed cu veri ploioase. (E)
 Un climat tropical musonic. (S)
Solicit elevi pentru a explica ce sunt musonii.
Şi un climat alpin.











Hidrografia
Cel mai lung fluviu din Asia se afla pe teritoriul statului China: Chang Jiang, urmat de Huan He , Mekong, Brahmaputra. Rog un elev sa le localizeze la hartă.

Vegetatia
Cuprinde : paduri de conifere( brad, pin , molid)
Păduri de foiase( stejar, fag)
Păduri subtropicale (bambus, arborele de comfor)
Vegetatie desertică (cactusi, spinul cămilei)

Fauna
Reprezentată de ursul panda, maimute, specii de păsări si reptile. Iacul alb.

Populatia este de aproximativ 1,3 miliarde cu densităti ce variază în functie de altitudinea asezărilor.

 De ce credeti că sunt asa numerosi chinezii?
Solicit un elev pentru a răspunde.
Religiile întâlnite aici sunt: budismul, taoismul, islamismul, crestinismul.

Orasele din China sunt:
Beijin-capitala tării, Shanghai, Hong Kong.
Se artă la hartă.

Resursele : cărbune, petrol. Industria constructoare de masini, metalurgică.

Agricultura: cresterea viermilor de mătase, cultura orezului, cresterea porcilor, cultivarea grâului, pescuitul.
Transporturile: sunt de doau feluri: feroviare si rutiere.
  Solicit elevi pentru da exemple de autoturisme.

Scriu in caiete titlul. China.

Deschid manualele şi atlasele.

Se uită pe atlase, gandesc şi răspund la întrebare.

În centru si estul Asie.

Un elev urmărind pe harta din manual îmi va dicta limitele: N-Federatia Rusă, Mongolia, Kazahstan.
V- Kîrgâstan, India, Nepal
S- Butan , Myanmar, Laos, Vietnam.
E- Peninsula Coreea, Marea Galbenă.

Notează în caiete.






Notează în caiete.










Noteaza în caiete si urmăresc la hartă.





Loessul este o rocă de culoare galbenă, format din nisip fin si praf argilos.









Notează în caiete si urmăresc la hartă.












Musonii sunt vanturi permanente ce bat tot timpul anului,în perioada verii bat dinspre ocean spre continent, aducând ploi, iar pe timp de iarnă bat dinspre  continent spre ocean.

Notează în caiete si urmăresc pe hartă.









Notează în caiete si răspund la întrebări.











Notează în caiete.






Răspund solicitărilor.


Notează în caiete.



Urmaresc la hartă.

















Răspund solicitarilor.

 

 

 

Conversaţia








Dialogul
Observarea
Lucrul cu harta



Conversatia


Conversatia
Descoperirea

Expunerea


Explicaţia



Explicaţia



Dialogul
Observarea
Lucrul cu harta




Explicaţia



Dialogul
Observarea
Lucrul cu harta




Dialogul












Explicatia
 Lucru cu harta

















Dialogul




Explicatia









Lucru cu harta






 


   Dialogul 

















Explicația











Lucru cu harta







Dialogul

Observarea comportamentului elevilor.








Stimularea interesului elevilor pentru cunoastere














Provoaca participarea tuturor elevilor şi determină să dialogheze, să se autoevalueze sau să evalueze raspunsul dat de alţi colegi.


Se analizează răspunsurile.
























Se stimulează interesul elevilor  pentu cunoastere.


















Se analizează răspunsurile.





















Observarea comportamentului elevilor.




























Observarea comportamentului elevilor.

2’

Realizarea feedback-ului

Adresez câteva întrebări referitoare la lecţie, pentru fixarea cunoştinţelor.

Care sunt limitele Chinei?

Realizează, sintetizează, raspund.

Exerciţii geografice

Stimularea participării elevilor, analiza răspunsurilor, aprecierea rezultatelor invăţării

1’

Precizarea activităţtilor pe care elevii le vor desfăşura acasă.

Comunic sugestiile şi conţinuturile care vor fi parcurse spre studiu.

Ascultă si notează.

Explicaţia

 

 

 

 

 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu